Utworzenie komisji regulacyjnej ds. konopi w New Jersey
13

listopada

Utworzenie komisji regulacyjnej ds. konopi w New Jersey

Komisja regulacyjna ds. konopi w New Jersey utworzona

Posted by Lori Ann Reese on 11/09/2020 in Prawo o marihuanie

Treść medyczna sprawdzona przez Dr. Joseph Rosado, MD, M.B.A, Chief Medical Officer

W piątek, 6 listopada 2020 r., po głosowaniu 67,25% za legalizacją marihuany do użytku dorosłego (rekreacyjnego) w New Jersey, mianowano członków komisji. Gubernator Phil Murphy wyznaczył dwóch doświadczonych doradców ds. polityki. Będą oni odpowiedzialni za wprowadzenie nowych ram prawnych dotyczących rekreacyjnej marihuany w stanie.

Gubernator Murphy wyznaczył dwóch liderów do spraw legalizacji marihuany dla dorosłych, co oznacza, że stan chce szybko zareagować. Nowa Komisja Regulacyjna ds. Konopi w New Jersey będzie składała się z pięciu członków. Grupa ta będzie odpowiedzialna za stanowienie prawa w zakresie licencjonowania, opodatkowania i legalizacji marihuany.

Jake Honig Compassionate Use Act, przeszedł w New Jersey w 2019 roku. Ustawa zawierała przepisy, aby utworzyć nową komisję. Jeden, który przejąłby odpowiedzialność za administrowanie obu programów marihuany z NJDOH.

Walka o legalizację marihuany w New Jersey

Jak dużo pracy będzie wymagało stworzenie przepisów i regulacji prawnych dotyczących rekreacyjnego programu marihuany w New Jersey? Stan zalegalizował medyczną marihuanę 11 stycznia 2010 roku. Została ona podpisana przez gubernatora Jona Corzine'a 18 stycznia 2010 roku.

New Jersey stało się 14 stanem w Ameryce, który zalegalizował medyczną marihuanę. Jednak dzień po podpisaniu ustawy, stan ten poniósł porażkę. Gubernatorstwo przeszło w ręce Chrisa Christie, który był zdecydowanym zwolennikiem anty-marihuany. Dwupartyjna niezgoda i walka legislacyjna w New Jersey przeciągała się. I tak dalej. Rejestr pacjentów z medyczną marihuaną został otwarty dopiero 9 sierpnia 2012 roku.

Pacjenci w New Jersey, którzy zakwalifikowali się do otrzymania medycznej marihuany, mogli legalnie posiadać do dwóch (2) uncji. I pacjenci byli ograniczeni do zakupu tylko (2) uncji co trzydzieści dni do użytku terapeutycznego. Pierwszym Alternatywnym Centrum Leczenia (ATC) było Greenleaf Compassion Center. Zaczęło ono wydawać pacjentom 6 grudnia 2012 roku.

New Jersey ma doświadczenie z MMJ: Dlaczego legalizacja dla dorosłych potrwa dłużej?

New Jersey ma za sobą siedem udanych lat zarządzania Programem Medycznej Marihuany. Wyborcy, którzy cierpliwie czekali na legalizację marihuany dla dorosłych, mogą być zaskoczeni. To może być powolny "rollout". W przeciwieństwie do pacjentów zarejestrowanych w programie MMJ, konsumenci nie będą mieli nadzoru lekarza. Ważna kontrola bezpieczeństwa wymagana dla posiadaczy kart MMJ w New Jersey.

Państwa, które zdekryminalizowały marihuanę rekreacyjną po uruchomieniu MMJ w skali kraju, mają doświadczenie. Jednak te dwa programy różnią się od siebie jak noc i dzień. Względy bezpieczeństwa publicznego są bardziej istotne dla konsumentów, ponieważ używanie marihuany przez osoby dorosłe nie obejmuje nadzoru medycznego, konsultacji i kontroli zdrowia.

Dianna Houenou mianowana przewodniczącą Komisji Regulacyjnej ds.

Jednym z celów legalizacji konopi indyjskich dla dorosłych jest zmniejszenie liczby uwięzień. A jeśli chodzi o aresztowania związane z marihuaną, New Jersey przyznaje się do problemu uprzedzeń rasowych.

W kwietniu 2020 roku American Civil Liberties Union (ACLU) opublikowała raport na temat wskaźników aresztowań. Osoby kolorowe (POCs) są aresztowane za zarzuty dotyczące marihuany częściej. A uprzedzenia aresztowań wobec osób kolorowych wzrosły w ostatnich latach.

Przeczytaj: "A Tale of Two Countries: Racially Targeted Arrests in the Era of Marijuana Reform".

Gov. Murphy chce wprowadzić przepisy, które zmniejszą liczbę aresztowań za używanie marihuany na własny użytek. Chce on również sprawiedliwego rynku - zapewniającego równe szanse dla wszystkich przedsiębiorców.

Fakt, że Dianna Houenou jest kolorową kobietą jest jej najmniej kwalifikującym atrybutem. Houenou jest zastępcą radcy prawnego i starszym doradcą politycznym gubernatora. Dianna Houenou służyła również jako doradca ds. polityki dla ACLU w New Jersey w latach 2016-2019.

Sprawiedliwość społeczna jest sprawą, której Houenou jest orędownikiem od czasu ukończenia studiów. Jest alma mater z University of North Carolina School of Law. Dianna Houenou była stażystką w Centrum Praw Obywatelskich UNC. Służyła również jako Student Practitioner w UNC Youth Justice Clinic. Adwokat udzielała się również jako wolontariuszka w Legal Aid.

Jeff Brown mianowany dyrektorem wykonawczym nowej komisji regulacyjnej ds. konopi indyjskich

Kto lepiej podejmie decyzje dotyczące zdrowia i dobrego samopoczucia w New Jersey niż obecny członek DOH? Jeff Brown jest obecnym zastępcą komisarza w Departamencie Zdrowia New Jersey.

Jako Zastępca Komisarza, Jeff Brown był siłą regulacyjną, która wprowadziła sprawiedliwość rasową i ekonomiczną w obecnym programie medycznej marihuany. Zdefiniował on również proces rejestracji dla głównych opiekunów oraz procedury operacyjne dla Alternatywnych Centrów Leczenia (ATC). Brown pomógł również w regulacji kultywatorów marihuany i dyspenserów.

Jako dyrektor wykonawczy, Jeff Brown będzie odgrywał rolę lidera, aby zapewnić, że program dla dorosłych jest sprawiedliwy i bezpieczny dla mieszkańców New Jersey. Będzie to również wymagało oceny nowych podatków akcyzowych od marihuany rekreacyjnej. New Jersey zobowiązało się, że do 2022 roku medyczna marihuana będzie opodatkowana detalicznie w wysokości 0%. Przychody z programu marihuany dla dorosłych w New Jersey będą musiały sfinansować oba programy. To mądry ruch, który pomoże zmniejszyć koszty dla pacjentów z przewlekłą opieką, którzy mają stałe dochody.

Jeff Brown był również panelistą podczas wydarzenia "Accelerate Cannabis" 2019. Brown przedstawił prezentację na temat "New Jersey's Expanding Markets" i odniósł się do "wysokiego wzrostu" stanowego przemysłu konopi indyjskich. Jako wielostronną "wygraną" dla stanu New Jersey. Curaleaf był jednym z "Sponsorów Zrównoważonego Rozwoju" na tym wydarzeniu.

Co dalej z programem Personal-Use Cannabis w New Jersey?

Jeff Brown, nowy dyrektor wykonawczy New Jersey Cannabis Regulatory Commission, dostrzega problem z podażą. Obecnie w New Jersey jest zarejestrowanych 95 000 pacjentów, którzy posiadają kartę medycznej marihuany. I jest tylko dwanaście (12) dyspensariów, które mogą im służyć.

I to jest duży problem. Brown przewiduje, że program Personal-Use cannabis w New Jersey doda kolejny 1 milion klientów. Jest mało prawdopodobne, aby napływ nowych konsumentów został obsłużony przez istniejące dyspensaria. Albo obecna liczba kultywatorów i przetwórców, którzy mają siedzibę w New Jersey.

Co jest zagrożone? Najlepszym scenariuszem dotyczącym popytu na marihuanę po wprowadzeniu legalizacji dla dorosłych jest "wysoki" popyt. Pacjenci nie mogą być zagrożeni. Ale oczekuje się, że sprzedaż marihuany do użytku osobistego może zaćmić dostawy medyczne, jeśli nie będzie dobrze zarządzana.

Oznacza to, że konsumenci mogą czekać dłużej niż oczekiwano na zakup marihuany w New Jersey. Chyba, że posiadają kartę medyczną. Stan doświadczył również ogromnych problemów z wydawaniem licencji biznesowych dla operatorów, kultywatorów i przetwórców marihuany.

Licencje na biznes związany z konopiami indyjskimi były (prawnym) wyzwaniem w New Jersey

Od 1 lipca do 22 sierpnia 2019 r., Departament Zdrowia New Jersey poprosił o wnioski o pozwolenia na konopie indyjskie. Obejmowało to nowe zezwolenia na wydawanie, uprawę i produkcję. NJDOH otrzymał 196 wniosków na łącznie 24 dostępne nowe licencje.

Licencje oczekujące na rozpatrzenie obejmowały:

    (8) licencje były zarezerwowane dla północnego i środkowego New Jersey(7) licencje były dostępne dla południowych regionów New Jersey(1) wewnątrzpaństwowa nieregionalna licencja jest już wydana(15) licencje były dostępne dla dyspensariuszy(5) licencje były zarezerwowane dla kultywatorów konopi(4) licencje Vertically Integrated Alternative Treatment Centers były dostępne.

Według National Law Review, do sierpnia 2020 roku nie wydano żadnych licencji. Wnioskodawcy biznesowi złożyli pozew przeciwko państwu, twierdząc, że wystąpił problem techniczny. Dał on niektórym wnioskodawcom rzekomą "nieuczciwą przewagę". Podobno mniej zakwalifikowane firmy zostały zatwierdzone do otrzymania licencji. Sytuacja ta wynikała z dyskwalifikacji najlepszych wnioskodawców.

Piętnaście przedsiębiorstw miało opóźnienia w transmisji elektronicznej, co spowodowało przekroczenie terminów. Pliki aplikacyjne w formacie .PDF nie mogły zostać otwarte i zostały oznaczone przez NJDOH jako "niekompletne". Problem techniczny był spowodowany przez oprogramowanie do przetwarzania online, którego właścicielem jest Departament Zdrowia New Jersey.

Biorąc pod uwagę bitwę prawną, nie jest zaskakujące, że Gov. Murphy i stanowe organy regulacyjne w New Jersey podjęły decyzję o utworzeniu komisji ds. marihuany.

New Jersey Regulatory Cannabis Commission będzie zarządzać zarządzaniem. I licencjonowanie z mniejszymi opóźnieniami. Pozwoli to również NJDOH skupić zasoby na nawigowaniu w sytuacji zagrożenia zdrowia Covid-19.